
Άρθρο κ. Ταξιάρχη στο περιοδικό Security Manager
Η Οργανωσιακή Κουλτούρα & η Κουλτούρα Ασφάλειας στις Ξενοδοχειακές Μονάδες
- Η Οργανωσιακή Κουλτούρα, η οποία περιλαμβάνει τις βασικές παραδοχές και τις αξίες που καθοδηγούν τη ζωή και τις δράσεις στους οργανισμούς και η οποία μπορεί να συμβάλλει στην κατανόηση και ερμηνεία αυτών, αποκτά όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση για την προώθηση της ποιοτικής υπηρεσίας προς τους πελάτες των ξενοδοχειακών Μονάδων. Η δυνατότητά της να μεταβάλλεται στην πάροδο του χρόνου παρέχει στους οργανισμούς ευκαιρίες παρέμβασης και βελτίωσης. Αποτελεί σημαντικό παράγοντα που συνδέεται με την αποτελεσματικότητα των οργανισμών και τις δραστηριότητες για τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών. Η ανώτερη διοίκηση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον σχηματισμό, στην ενσωμάτωση και στη μετάδοση της κουλτούρας στα μέλη της οργάνωσης, έτσι ώστε η ηγεσία και ο τρόπος διοίκησης να αποτελούν βασικά στοιχεία για την κατανόηση της κουλτούρας ενός οργανισμού. Η κουλτούρα λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα των υπηρεσιών που έχουν να κάνουν με τον ξενοδοχειακό τομέα και έχει σημαντική επίπτωση τόσο στην παρεχόμενη υπηρεσία όσο και στην ασφάλεια της μονάδας. Η οργανωσιακή κουλτούρα σχετίζεται με πλήθος επιδράσεων τόσο στους παρόχους των υπηρεσιών όσο και στους λήπτες των παρεχόμενών υπηρεσιών των ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς επιδρά μεταξύ άλλων στην ποιότητα των σχετιζόμενων με την επαγγελματική ζωή των εργαζομένων στον τομέα αυτό, στην οργανωσιακή δέσμευση, στην ενδυνάμωση, στην ικανοποίηση από την εργασία, στην κινητικότητα προσωπικού, καθώς και στην αποδοτικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες. Τέλος, μπορεί να επηρεάσει και την ασφάλεια των πελατών, αλλά και του ίδιου του οργανισμού.